9/16/0021

Sewing Machine

This is my new and first sewing machine since I got married.
I did not have a good experience with sewing when I was in Junior High.
I sewed my first PJs at the class but it was too hard for me to sew curves and collar.
Anyway, I finished sewing my PJ but I never wore it because I didn't like it.
I thought I needed to improve my talent and skills so I decided to sew again.(especially since I'm a mom now...)
My mom sewed dresses and skirts for me and my sister.
I still remember my favorite shirt and skirt which my mom made for me. It was white cloth with black polka dot. I thought it was the cutiest outfit I've ever had!!
The memory from my mom gave me courage to sew my princess Emily's skirts.
I went to Walmart and grab some material to make her a skirt.
I sewed a pink skirt and a flower print skirt!!
It was so much fun to sew more than I thought.
Now, I wanna try some other things to sew sometime soon.


結婚して以来ようやく自分のミシンを購入しました!
中学校のときの家庭科の時間にパジャマを縫う課題があり、あまりいい経験にはならなかったのでミシンを使うことからできるだけ遠ざかってきた私です。
出来上がったパジャマも結局一度も着なかった気がする。(出来栄えが悪かったのです・・・気に入ってなかったしなー)

私も3人の子供の母親になり、何度も”ミシンがあればいいのにー”という事もあり、ミシンを使う腕も磨いた方がいいと言うことで購入しました。
私が子供のときに母が私と妹のために服を作ってくれていました。
母が作ってくれたシャツとスカートのセットのことを思い出します。
白い布地に黒の水玉模様で、”このシャツとスカートのセットはなんてかわいいんだろう!これを着ている自分はかわいく見える!!”と信じていたいたくらいお気に入りでした。
この思い出がえみりのスカートを作ろう!という勇気をくれました。
ウォルマートに行って生地を買い、さっそくピンクと花柄のスカート2種類を作ってみました。
初めてにしてはなかなかのできかな??と自己満足中です。
ミシンを使うのも、思った以上に楽しくできたのでまた近いうちになにか作ってみようと思います。


3 件のコメント:

Kimmy さんのコメント...

Kumiko, that skirt is soooo adorable! I am impressed! You did such a great job especially considering that you havent sewn since your school days. Emily looks so cute in that picture!

Rachel Murdock さんのコメント...

Wow I'm impressed! Good job on the skirt! Your daughter is soooo cute by the way !

Chieko さんのコメント...

That is really cute! I can't believe that's your first project since junior high. I like sewing, but I don't do much making clothes. But your cute picture of Emily motivate me. Maybe I'll try some skirt for Mari. We'll see...But good job! What a mom!!