3/08/0021

Mary had a litle lamb in Japanese

The kids sang "Mary had a little lamb" in Japanese for us tonight.
Daniel started taking keyboard class and recently he was practicing "Mary had a little lamb".
Emily is interested in playing the keyboard also but she is not old enough to go to keyboard class yet so she is learning how to play keyboard from Daniel.
Both of them love to play "Mary had a little lamb" right now. I taught them how to sing "Mary had a little lamb" in Japanese since they love the song so much.
It's fun to hear my kids sing or speak in Japanese.

今晩子供たちが「メリーさんのひつじ」を歌ってくれました。
ダニエルはキーボードクラスに通い始め、最近「メリーさんのひつじ」を練習していました。
えみりもキーボードに興味があるのですが、まだそのクラスに通える年齢ではないので、家でダニエルが練習するのを見たり、ダニエルからどうやって弾くかを教えてもらっています。
「メリーさんのひつじ」は二人の中で大ヒット曲で毎日のように弾いているのでついでに日本語の歌詞を教えてあげました。歌うときにメリーさんの”ひつじ”ではなく、”ひちゅじ”と歌うところがどうしようもなく可愛く思えて特に直さずにそのままにしてあります。そのうち正しい発音を教え直すけど、結局私も阿波弁(徳島の方言)をしゃべるのであんまり意味がないかな・・・。
子供たちが日本語をしゃべったり、日本語で歌っているのを聞くととても嬉しくなります。

Please enjoy their song in Japanese!!

2 件のコメント:

Kimmy さんのコメント...

So cute! I love Kotas dance moves.

Chieko さんのコメント...

かわいい!!えみりちゃんは歌うのが上手ね。最後の二人のおじぎのところ、男の子と女の子の違いをわかってるのがおもしろいね。子供の成長をみるのは、親として楽しいよね。
我が家は今年も日本には帰れなさそうです。でも、うちの両親が今年は来たいって言ってる。どうかなぁ・・・。